OPŠTI USLOVI PRODAJE

_____________________________________________________________________________________________

Član 1.

Poljoprivredno gadzindstvo Rasadnik cveća Goga i Dragan sa sedištem u Inđiji, Pionirska 10  –
BPG: 703915002287, čiji je nosilac Jelena Tica (u daljem tekstu: „Rasadnik/Prodavac“).
Rasadnik nije obveznik PDV-a, niti je obavezan da izdaje fiskalne račune u smislu Zakona o fiskalizaciji.
Svrha Opštih uslova Prodaje (u daljem tekstu: „Opšti uslovi prodaje“) je uspostavljanje jasnih i obavezujućih
pravila za korisnike kod prodaje proizvoda Rasadnika.
Ovi opšti uslovi prodaje važe za kupoprodaju iz internet prodavnice na sajtu https://rasadnikcveca.rs/ kao i internet
prodavnice https://bonsaiprodaja.rs/ (u daljem tekstu: „Internet prodavnice“).

Član 2.

Kupac ima pravo da kod Rasadniku vrši kupovinu robe da bi zadovoljio osnovne potrebe, ima pravo na bezbednost,
pravo na pravnu sigurnost i zaštitu, pravo na obaveštenost – raspolaganje tačnim podacima koji su neophodni za
razuman izbor ponuđene robe iz asortimana koji se nudi, pravo na informisanost u okviru obaveze i mogućnosti
prodavca da mu pruži informaciju o vrsti robe koju prodaje, osnovnim osobinama robe prema deklaraciji za svaku
pojedinačnu robu, pravo na izbor pri kupovini, pravo na reklamaciju, na način regulisan ovim Opštim uslovima
prodaje i zakonskim propisima, te pravo na odustanak od kupovine ako istu vrši kroz ugovor na daljinu.

Član 3.

Kupac može izvršiti porudžbinu putem internet prodavnice na sajtu https://rasadnikcveca.rs/ i

Kupac, ako insistira može porudžbinu da izvrši putem aplikacije Viber, Whatapp i/ili Instagram, tako što će
kontaktirati Rasadnik, a Rasadnik će nakon prijema notifikacije o zahtevu Kupca, obavestite Kupca o ovim Opštim
uslovima (slanjem PDF-a) u skladu sa Zakonom o zaštiti Kupaca.
Rasadnik napominje da ponudu u internet prodavnicama ažurira na mesečnom nivou, stoga prilikom formiranja
porudžbine Kupac je saglasan da ga predstavnik Rasadnika kontaktira putem Viber i/ili Whatapp kako bi dostavio
osveženu ponudu u skladu sa zahtevima, željama i dogovoru sa Kupcem.
Nakon prijema porudžbine, Rasadnik obaveštava Kupca o roku isporuke, koji ne može biti duži od 30 dana.
Rasadnik ne pruža informacije u pogledu održavanje proizvoda (biljke) bez izričitog zahteva Kupca, stoga je na
Kupcu da se informiše u pogledu karakteristika i/ili nege proizvoda (biljke).

Član 4.

Sve cene proizvoda su izražene u dinarima (rsd).
Za kupljen proizvod, Rasadnik se obavezuje da Kupcu izda otpremnicu – račun.
Kupac plaća cenu sa troškovima dostave, pouzećem.
U cenu nisu uračunati troškovi dostave, njih snosi Kupac.
Dostava se vrši od ponedeljka do petka kurirskim službama Postecpress ili AKS u dogovoru sa Kupcem i/ili u
zavisnosti od slobodnih kapaciteta kurirske službe.
Cena dostava zavisi od težine paketa i ista će biti obračunata u skladu sa cenovnikom kurirske službe, stoga
Rasadnik ne snosi odgovornost u pogledu određivanja cene dostave.

Član 5.

Rasadnik je odgovoran Kupcu za nesaobraznost isporučenog proizvoda u skladu sa Zakonom o zaštiti Kupaca:
1) je postojala u času prelaska rizika na Kupaca, bez obzira na to da li je za tu nesaobraznost prodavac znao;
2) se pojavila posle prelaska rizika na Kupaca i potiče od uzroka koji je postojao pre prelaska rizika na Kupaca;
3) je Kupac mogao lako uočiti, ukoliko je prodavac izjavio da je roba saobrazna ugovoru.
Rasadnik je odgovoran i za nesaobraznost nastalu zbog nepravilnog pakovanja.

Član 6.

Pre kupovine proizvoda iz internet prodavnice https://bonsaiprodaja.rs/, Rasadnik Kupcu dostavlja Priručnik koji
služi Kupcu isključivo kao informacije o osnova bonsai tehnike, te može da pomogne Kupcu u pogledu negde za
kupljen proizvod.
Rasadnik obaveštava da isto ne predstavlja garanciju.
Rasadnik ističe da bonsai tehnika predstavlja skup znanja, umeća i sposobnosti, stoga Priručnikom su obuhvaćene
samo osnove, a ne sve oblasti iz ove tehnike.
Rasadnik polaže autorska prava na sadržinu, aražman, dizajn i logo iz Priručnika, stoga je zabranjena svaka vrste
zloupotrebe i/ili neovlašćenog kopiranja i/ili sl.

Član 7.

Kupac ima pravo na reklamaciju na način regulisan odredbama ovih Opšti uslovi prodaje u skladu sa zakonskim
propisima.
Da bi ostvario pravo na reklamaciju Kupac je obavezan da dostavi račun – otpremnicu na uvid ili drugi dokaz o
kupovini.

Član 8.

Kupac nema pravo na reklamaciju ako se utvrdi da su nedostaci nastali njegovom krivicom ili ako nema dokaz
(račun – otpremnicu) da je proizvod kupljen u rasadniku odn. preko ugovora na daljinu.

Član 9.

Kupac ima pravo da od Rasadnika dobije tačne, potpune i jasne informacije o osnovnim obeležjima robe,
poslovnom imenu, matičnom broju, adresi sedišta i broju telefona, prodajnoj ceni, načinu plaćanja, načinu i roku
isporuke, načinu izjavljivanja reklamacije, a naročito o mestu prijema i načinu postupanja po njima, kao i uslovima
koji se odnose na ostvarivanje prava Kupca po osnovu nesaobraznosti robe, kao i sva druga obaveštenja u skladu sa
Zakonom o zaštiti Kupaca i propisima koji uređuju trgovinu.
Član 10.

Rasadnik ne sme obmanjivati Kupce na način da daje netačne, nepotpune, neosnovane, nejasne ili dvosmislene
informacije ili prećutkivati podatke o stvarnim svojstvima i karakteristikama robe, njenom kvalitetu i/ili kvantitetu.

Član 11.

Kupac reklamaciju može izvršiti na sledeći način:
– usmeno u rasadniku – Grobljanska br. 103 – Zemun, Ugrinovci ;
– telefonom na broj 0637478018;
– pisanim putem na adresu Grobljanska br. 103 – Zemun, Ugrinovci;
– elektronskim putem na email adresu: bonsaiprodaja@gmail.com ;

ali isključivo uz dostavu računa – otpremnice ili drugog dokaza o kupovini.
Rasadnik je dužan da Kupcu izda reklamacioni list kojim će potvrditi prijem reklamacije.
Rasadnik je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije pisanim putem ili
elektronski, odgovori Kupcu na izjavljenu reklamaciju
Odgovor Rasadnika na reklamaciju Kupca mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu
Kupca i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije koji ne može biti duži od 15 dana.
Ukoliko Rasadnik usmeno izjavljenu reklamaciju reši u skladu sa zahtevom Kupca prilikom njenog izjavljivanja,
nije dužan da postupi na način predviđen ovim članom.
Član 12.

Ovlašćeni predstavnik Rasadnika prilikom prijema reklamacije od strane Kupca izdaje reklamacioni list Kupacu sa
sledećim podacima:
– Podnosiocu i datumu prijema reklamacije;
– Podatke o robi ( naziv, šifra artikla, cena)
– Kratak opis nesaobraznosti i zahteva iz reklamacije;
– Datum izdavanja potvrde o prijemu reklamacije.
Član 13.

O odluci o reklamaciji ovlašćeno lice obaveštava Kupca pisanim putem, slanjem obaveštenja preporučenom poštom
ili elektronskim putem.

Član 14.

Kupac koji je obavestio Rasadnik o nesaobraznosti robe, ima pravo da zahteva od Rasadnika da:
– otkloni nesaobraznost bez naknade;
– opravkom ili zamenom;
– da zahteva odgovarajuće umanjenje cene;
– da raskine ugovor tj.da traži povraćaj novca.
Član 15.

Kupac ima pravo da odustane od ugovora zaključenog na daljinu, odnosno od robe kupljene putem tzv. online
porudžbine, potpisivanjem izjave o odustanku.
Izjava o odustanku biće blagovremena ako je poslata u roku od 14 dana, (bez navođenja razloga i dodatnih troškova)
od dana prijema robe.
Rasadnik je dužan da izvrši povraćaj uplata koje je primio od Kupca, u roku od 14 dana od dana kada je primio
izjavu o odustanku od ugovora.
Kupac je dužan da vrati robu Rasadniku bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao izjavu
o odustanku.
Rasadnik vrši povraćaj koristeći ista sredstva plaćanja, osim ako se sam Kupac ne saglasi da se povraćaj može
izvršit na drugi način i ako to ne proizvodi dodatne troškove za Rasadnik.
Ako je Rasadnik omogućio Kupcu da elektronskim putem popuni i pošalje obrazac za odustanak, dužan je da ga o
prijemu obrasca obavesti bez odlaganja u pisanoj formi.
Kupac snosi troškove vraćanja robe.

Roba u slučaju odustanka od kupovine mora biti vraćena u originalnoj ambalaži, kako je zaprimljena prilikom
dostave u istom onom stanju u kojem poslata.

Član 16.

Kupac je dužan da se pridržava svih uputstava iz deklaracije u pogledu načina upotrebe konkretnog proizvoda,
njegovog održavanja, postupanja sa istom, kao i razumnog i očekivanog postupanja koje je u skladu sa ponašanjem
dobrog domaćina.

Član 17.

Kupac nema pravo na reklamaciju ako je nedostatak na proizvodu nastao njegovom krivicom bilo da se radi o
nameri ili gruboj nepažnji.

Član 18.

Kupac ima mogućnost na osnovu člana 55. i člana 151. Zakona o zaštiti Kupaca da pokrene vansudski Potrošačkog
spor, a Rasadnik je obavezan da učestvuje u postupku vansudskog rešavanja Potrošačkog spora.
Postupak pred telom može da pokrene Kupac samo ukoliko je prethodno izjavio reklamaciju ili prigovor Rasadniku.

Član 19.

Svi troškovi koji nastanu po osnovi usvojene reklamacije padaju na teret Rasadnika.
Ako je reklamacija neosnovana troškovi padaju na Kupca.
Član 20.

Podatak o ličnosti je svaki podatak koji se odnosi na fizičko lice čiji je identitet određen ili odrediv, neposredno ili
posredno, posebno na osnovu oznake identiteta, kao što je ime i identifikacioni broj, podataka o lokaciji,
identifikatora u elektronskim komunikacionim mrežama ili jednog, odnosno više obeležja njegovog fizičkog,
fiziološkog, genetskog, mentalnog, ekonomskog, kulturnog i društvenog identiteta. Da bismo uspešno obradili Vašu
reklamaciju potrebni su nam Vaši lični podaci – Vaše ime i prezime, puna adresa, e-mail adresa, telefon i IP adresa
vašeg računara
Zaštiti privatnosti naših kupaca pristupamo vrlo ozbiljno te nam je stoga važno informisati Vas o obradi i zaštiti
Vaših ličnih podataka te Vam pružiti i sve ostale relevantne informacije odnosne na prikupljanje i obradu Vaših
ličnih podataka kao korisnika naših usluga.
Prikupljamo samo neophodne lične podatke potrebne za postupak reklamacije i te podatke obrađujemo zakonito,
pošteno i transparentno, u svrhu u koju su lični podaci dati, i u roku koji je neophodan za ostvarivanje svrhe u koju
su podaci dani te u svemu sa podacima postupamo u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti („Sl. glasnik
RS, br. 87/2018). Lični podaci Kupca neće biti upotrebljeni u marketinške ili bilo koje druge svrhe, ukoliko Kupac
nije dao pristanak za navedeno.

Član 21.

Na sve što nije posebno regulisano ovim Opštim uslovima prodaje, shodno će se primenjivati relevantne odrdbe
Zakon o obligacionim odnosima i Zakona o zaštiti Kupaca.
Član 22.

Objavljivanjem ovih Opštih uslova prodaje na internet stranicama https://rasadnikcveca.rs/ i
https://bonsaiprodaja.rs/, smatra se da je Kupac upoznat o svojim pravima, obavezama i odgovornostima.
Ovi Opšti uslovi prodaje stupaju na snagu danom njegovog donošenja.
U Beogradu,

Dana: 30.9.2024. godine

Poljoprivredno gadzindstvo Rasadnik cveća Goga i Dragan
______________________________
Jelena Tica, vlasnik